۵قانون طلایی Speaking که هر زبانانگلیسی آموزی باید بداند!
نوشته شده توسط : admin

آموزش آنلاین زبان انگلیسی

بسیار دیده شده است که زبان انگلیسی آموزان با وجود شرکت در کلاس های متعدد آموزش آنلاین زبان انگلیسی و صرف زمان و هزینه نسبتا زیاد برای یادگیری، هنوز هم از ضعف مهارت مکالمه زبان انگلیسی ( Speaking) خود شکایت می کنند و نمی توانند به هدف خود که یک مکالمه روان زبان انگلیسی و سلیس است دست پیدا کنند. اما به راستی اشکال این موضوع در کجاست؟ ما در این مقاله شما را با 5 قانون طلایی برای بهبود مهارت Speaking که شاید کمتر کسی به آن ها توجه کرده باشد اما بسیار مهم و حیاتی در زبان انگلیسی تلقی می شود می پردازیم. با مجله دیاکو همراه باشید.

بیش از اندازه و ضرورت گرامر گرامرزبان انگلیسی نخوانید!

این قانون برای افرادی که زبان انگلیسی ، زبان اول آن ها نیست ممکن است کمی عجیب به نظر برسد اما یکی از مهم ترین قوانین برای بهبود مهارت مکالمه زبان انگلیسی تلقی می شود. اگر شما قصد دارید در یک امتحان مخصوص، نمره مطلوبی دریافت کنید باید گرامر و قواعد زبان انگلیسی را به خوبی مطالعه کنید اما اگر می خواهید بتوانید به صورت روان زبان انگلیسی صحبت کنید، باید تلاش کنید زبان انگلیسی را یاد بگیرید بدون آنکه گرامر بخوانید.مطالعه بیش از اندازه گرامر زبان انگلیسی سرعت مکالمه را کم کرده و بیش تر شما را گیج می کند. زیرا هنگامی که شما می خواهید جمله ای بگویید، به جای اینکه مانند یک بومی زبان، فالبداهه صحبت کنید ابتدا به قوانین و ساختار گرامری صحیح آن زبان انگلیسی فکر می کنید. به خاطر داشته باشید درصد بسیار کمی از انگلیسی زبانان، بیشتر از ۲۰ درصد قوانین گرامری زبان انگلیسی را می دانند! شاید برایتان جالب باشد که بدانید کسانی که زبان انگلیسی زبان اولشان نیست، بیشتر از یک بومی زبان قواعد و ساختار گرامری می دانند. بومی زبان ها بسیاری از ساختارهای گرامری صحیح زبان انگلیسی را نمی داننداما با این وجود می توانند به راحتی زبان انگلیسی گوش کنند، بخوانند، صحبت کنند و ارتباط برقرار کنند. برای شما مهم است که قواعد مربوط به افعال causative را بدانید یا اینکه بتوانید به خوبی و کاملا روان زبان انگلیسی صحبت کنید؟ تصمیم با شماست.

 اصطلاحات زبان انگلیسی را مطالعه کنید و آنها را یاد بگیرید!

شما زبان انگلیسی آموزان در فرآیند یادگیری خود، لغات بسیار مختلفی یاد می گیرید و تلاش می کنید آنها را کنار هم بگذارید تا بتوانید جمله مناسب و صحیح بسازید. اما نکته جالب و شاید عجیب اینجاست که گاها شما با دانستن لغات بسیار متعدد نمی توانید به راحتی جملات مناسب زبان انگلیسی بسازید. علت این است که شما به اندازه کافی و لازم اصطلاحات ( phrases) را مطالعه نمی کنید. شما ممکن است ۱۰۰۰ لغت بدانید اما باز هم نتوانید حتی یک جمله صحیح بگویید. اما باید بدانید که اگر تنها یک اصطلاح زبان انگلیسی بلد باشید می توانید ۱۰۰ جمله صحیح بسازید. حال  تصور کنید اگر ۱۰۰ اصطلاح بلد باشید چه مقدار جمله صحیح می توانید بسازید. در نهایت، اگر شما ۱۰۰۰ اصطلاح زبان انگلیسی را بدانید به خوبی قادر خواهید بود مانند یک بومی زبان انگلیسی صحبت کنید! توصیه ما به شما این است که زمان خود را صرف یادگیری لغات مختلف نکنید، این زمان را صرف مطالعه اصطلاحات کنید و بعد از مدتی متوجه تغییر در مهارت Speaking  و روان شدن مکالمه خود خواهید شد.

اصلا زبان انگلیسی را ترجمه نکنید!

 وقتی می خواهید یک جمله زبان انگلیسی بسازید، هرگز کلمات را از زبان مادری خود ترجمه نکنید. دقت داشته باشید که ترتیب جملات در دو زبان کاملا متفاوت است. این عمل هم سرعت مکالمه شما را کاهش می دهد و هم احتمال خطا و اشتباه شما در ساختن جملات صحیح را بسیار بالا می برد. سعی کنید اصطلاحات زبان انگلیسی و جملات بیشتری را یاد بگیرید بنابراین دیگر نیاز نخواهید داشت که به کلماتی که می خواهید می گویید فکر کنید و آن ها را به صورت خودکار به زبان خواهید آورد. مشکل دیگر ترجمه در اینجاست که شما سعی خواهید کرد قواعدی که یاد گرفته اید را در جملات مورد نظر خود بگنجانید. ترجمه کردن و فکر کردن به گرامر برای ساختن جملات زبان انگلیسی کاملا اشتباه است و باید از آن خودداری کنید.

زبان انگلیسی خود را با گوش دادن تمرین کنید!

همانطور که می دانید خواندن، گوش دادن و صحبت کردن از مهم ترین جنبه های یادگیری هر زبانی است. همین موضوع درباره زبان انگلیسی نیز صدق می کند. ما از کودکی با گوش دادن به محیط پیرامون خود، به راحتی صحبت کردن را یاد می گیریم و سپس یاد می گیریم چگونه بخوانیم و بنویسیم. اما آیا این عجیب نیست که در تمامی مدارس دنیا ابتدا مهارت خواندن، سپس نوشتن و گوش دادن و در آخر مهارت مکالمه زبان انگلیسی به دانش آموزان آموزش داده می شود؟ علت اصلی این است که هنگامی که شما زبان دوم را یاد می گیرید  نیاز دارید در ابتدا بتوانید بخوانید و آن مطلب را به خوبی متوجه شوید. بنابراین با اینکه ترتیب یادگیری مهارت های زبان انگلیسی همانگونه است که در بالا بیان شد اما این ترتیب برای افرادی که می خواهند زبان دوم را یاد بگیرند به صورت خواندن (Reading)، مهارت گوش دادن (Listening)، صحبت کردن (Speaking) و نوشتن Writing)) تغییر پیدا خواهد کرد.دلیل اصلی که بسیاری از افراد می توانند به راحتی و بدون هیچ مشکلی زبان انگلیسی بخوانند و گوش کنند این است که آن ها این مهارت ها را دائما تمرین می کنند. شما نیز برای اینکه بتوانید زبان انگلیسی را روان صحبت کنید، باید مهارت مکالمه خود را تمرین کنید. لطفا در بخش Listening متوقف نشوید و هنگامی که مطلبی را مطالعه می کنید فقط آن را گوش ندهید. با صدای بلند و رسا مطالبی را که می شنوید، بیان کنید و آنچه را که می شنوید بارها و بارها تمرین کنید. آنقدر مهارت مکالمه زبان انگلیسی را با صدای بلند و رسا تمرین کنید تا دهان و مغز شما بتواند این کار را بدون هیچ تلاشی و به صورت ناخودآگاه انجام دهد. در این صورت است که شما قادر خواهید بود کاملا رسا صحبت کنید.

خود را در زبان انگلیسی غرق کنید!

صحبت کردن روان به زبان انگلیسی به اینکه شما چقدرباهوش و یا با استعداد هستید هیچ ربطی ندارد. در دنیا هر کسی به راحتی می تواند حداقل به یک زبان زنده صحبت کند چه باهوش باشد و یا نباشد. این امر به راحتی تنها با قرار گرفتن در محیط آن زبان در طول زمان محقق می شود. در کشور خود شما زبان خود را به صورت مداوم می شنوید و صحبت می کنید. اگر دقت کنید افرادی که در مدارس انگلیسی زبان درس خوانده اند به راحتی می توانند انگلیسی صحبت کنند زیرا آن ها به صورت مداوم در یک محیط انگلیسی زبان قرار گرفته اند. اصلا نیازی نیست شما جایی بروید که بتوانید انگلیسی صحبت کنید. شما فقط احتیاج دارید خودتان را در دنیای زبان انگلیسی غرق کنید. اینکار را می توانید با انتخاب کردن یک دوست که فقط با او زبان انگلیسی صحبت کنید، یا همراه داشتن همیشگی یک Ipad و گوش دادن به پادکست های مختلف انگلیسی انجام دهید. با غرق کردن خود در زبان انگلیسی سرعت یادگیری شما افزایش چشم گیری خواهد یافت.

منابع مناسب زبان انگلیسی را مطالعه کنید!

حتما با ضرب المثل "کار نیکو کردن از پر کردن است"  آشنا هستید. اما این اصطلاح اصلا در مورد یادگیری زبان انگلیسی صدق نمی کند. با تمرین کردن مداوم شما مطالب را به خوبی در ذهنتان هک می کنید. اگر جمله نادرستی را تمرین کنید آن جمله نیز به نادرستی در ذهنتان قرار میگیرد. بنابراین این موضوع بسیار مهم است که در انتخاب منابع یادگیری خود بسیار با دقت و وسواس عمل کنید.موضوعی که زبان آموزان بسیاری اشتباها به آن دچار می شوند این است که آنها برای تقویت مهارت مکالمه خود صرفا به گوش دادن به اخبار انگلیسی اکتفا می کننداخبار زبان انگلیسی فرمتی کاملا رسمی دارند و محتوای آن ها اکثرا سیاسی است تا مطالب مربوط به زندگی روزمره.علاوه بر این موارد آموزش آنلاین زبان انگلیسی Diako.ir روش مناسبی است. بنابراین خودتان را تنها با اخبار انگلیسی محدود نکنید. برای تقویت مهارت مکالمه روزمره خود علاوه بر منابعی که در کلاس به شما معرفی می شود، از مطالعه مجلات زبان انگلیسی منتشر شده هفتگی یا ماهانه یا تماشای فیلم و سریال های که زندگی روزمره را به نمایش می گذارند غافل نشوید.





:: برچسب‌ها: آموزش آنلاین زبان انگلیسی+ آموزش انلاین زبان+زبان انگلیسی+آموزش زبان+دیاکو ,
:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: